Biljettvillkor

OM BILJETTKÖP:

Vid varje konsert använder vi oss alltid av en officiell biljettåterförsäljare. Vilken återförsäljare som används beror på var konserten hålls och vid vissa konserter kan flera officiella biljettåterförsäljare användas.

 

Vi rekommenderar alltid alla att köpa biljett via de officiella biljettåterförsäljarna. Det är det enda sättet att garantera att biljetten som köps är äkta samt att den säljs till rätt pris. Vid köp via andrahandsförsäljare kan vi som arrangör varken garantera biljettens äkthet eller att den inte säljs till överpris.

 

De länkar som publiceras i våra officiella kanaler (hemsida, nyhetsbrev med mera) leder alltid till en officiell biljettåterförsäljare. Är du som konsument osäker på vilken som är den officiella biljettåterförsäljaren till konserten du vill gå på, kontakta oss via info@fkpscorpio.se.

 

Om du trots detta köper biljett i andra hand kan vi som arrangör inte i förväg kontrollera att din biljett är äkta. Om biljetten visar sig vara falsk kommer du inte att komma in på konserten.

 

OM PERSONLIGA BILJETTER:

På vissa konserter är biljetterna personliga. Anledningen till det är oftast önskemål från artisten om att biljetterna ska säljas för rätt pris direkt till fansen och inte köpas upp av personer/företag som endast är intresserad av att sälja dem vidare till ett dyrare pris.

 

Vid personliga biljetter hamnar biljettköparens namn automatiskt på samtliga biljetter som ordern omfattar (i vissa fall går det att ange någon annans namn på hela ordern då köpet genomförs). Är ni ett gäng som har biljetter från samma order och därmed har samma namn på era biljetter måste ni gå genom entrén samtidigt. Dessutom måste den vars namn står på biljetten kunna visa ID som överensstämmer med namnet på biljetten.

 

NAMBYTE PÅ PERSONLIGA BILJETTER:

Endast personen vars namn står på biljetten kan genomföra namnbyte på personliga biljetter. Namnbyten hanteras av konsertens officiella biljettåterförsäljare och/eller arenan där konserten hålls.

 
Notera: Det finns begränsade möjligheter att göra namnbyte under konsertdagen. Var därför ute i god tid om du måste byta namn på dina biljetter.

 
För namnbyte av personliga biljetter sålda via Eventim:
Kontakta kundtjänst via 0771- 130 150. Eventuella administrativa avgifter tillkommer.

 

OM NAMN PÅ BILJETTER TILL KONSERTER UTAN PERSONLIGA BILJETTER:

För konserter utan personliga biljetter spelar det ingen roll vilket namn som står på biljetten. Du kommer att släppas in även om det inte är ditt namn som står på biljetten.

 

OM PRE-SALE:

Till vissa konserter släpper vi ett begränsat antal biljetter till försäljning före det officiella biljettsläppet. Pre-sale-erbjudanden kan komma via till exempel vårt nyhetsbrev, artistens nyhetsbrev eller samarbetspartners. Däremot arrangerar vi aldrig pre-sale via andrahandsförsäljare, deras erbjudande om att boka biljett innan officiellt biljettsläpp garanterar dig inte biljett.

 

Pre-sale-erbjudanden har ibland särskilda villkor (som att biljetten måste hämtas ut på plats på arenan under konsertdagen). Är du osäker på om ett pre-sale-erbjudande är officiellt eller inte, kontakta oss via info@fkpscorpio.se.

 

OM ATT KÖPA/SÄLJA BILJETTER I ANDRA HAND:

Enligt svensk lag är det inte förbjudet att köpa eller sälja biljetter i andra hand. Vi som arrangör tar däremot inget ansvar för att biljetter som köps/säljs via andra kanaler än våra officiella biljettåterförsäljare är äkta eller att de inte säljs till överpris.

 

Tänk dig för innan du köper biljett i andra hand - många som köper biljett i andra hand blir lurade. Antingen får de falska biljetter/ingen biljett alls eller så får de betala ett högre pris än ordinarie pris för biljetten.

 

OM DIN BILJETT ÄR FALSK ELLER KOPIERAD:

Du har blivit utsatt för ett bedrägeri och bör genast polisanmäla detta.
Efter att du polisanmält finns det en möjlighet att få tillbaka pengarna. Kontakta din bank eller kortutgivare. Om du har betalat biljetterna med kreditkort har du rätt att ersättas om du inte fått vad du har betalat för. Kortreklamationen ska göras skriftligen och det är viktigt att du skickar med all dokumentation i ärendet och att du kan visa att du själv försökt lösa problemet först.

 

OM ÅLDERSGRÄNSER:

Notera att konserterna kan ha åldersgräns. Åldersgränserna beror antingen på att ljudvolymen kommer att vara högre än riktlinjerna för barn under 13 år, att det kommer finnas alkoholförsäljning på plats eller att konsertlokalen har en generell åldersgräns.

 
Vilken åldersgräns som gäller framgår i informationen om evenemanget här på fkpscorpio.se.

 
Åldersgränserna är strikta: Du ska ha uppnått åldersgränsen senast på konsertdagen. Detta gäller även barn i målsmans sällskap samt spädbarn med hörselkåpor.

 
Biljett återbetalas inte ifall du nekas entré på grund av att du inte uppfyller åldersgränsen/inte kan styrka din ålder med ID.

 
Är du osäker på vilken åldersgräns som gäller för någon av våra konserter? Kontakta oss på info@fkpscorpio.se.

 

OM DU ÄR MISSNÖJD MED DIN PLATS:

Ibland kan vissa sittplatser som har sålts få skymd sikt på grund av att teknik- eller scenutrustning har tillkommit efter biljettsläpp. Om detta drabbar dig – kontakta publikvärd eller informationsdisken på arenan. Vi försöker vid sådana tillfällen alltid att i möjligaste mån erbjuda en annan plats. Detta gäller dock ej platser som har sålts som ”skymd sikt” eller ”sidosikt”.

 
Eventuella klagomål måste alltid framföras på plats under konserten. Efter genomförd konsert betraktas plats som godkänd av dig som besökare.

 

ERSÄTTNING FÖR MERKOSTNADER:

Vi ersätter aldrig för eventuella merkostnader som kan uppstå vid konsertbesök (boende, mat, resa, utebliven lön etc). Detta gäller även i fall där konserten har blivit inställd, uppskjuten eller avbruten samt om du av någon anledning har nekats entré eller blivit avhyst från konsertlokalen.

 

FKP Scorpio Group